Make You Feel My Love - Adele

莫 西 顾:

2011年9月22日,Adele在皇家阿尔伯特音乐厅举办了她的演唱会

 光影流转

Adele就站在舞台上

 不动声色 眉眼低伏

情到深处 却几近哽咽

 她唱:

Nothing that I wouldn't do.
Go to the ends of the Earth for you,
to make you feel my love

 黑暗里,便有无数的灯火坠落

 

歌词:


When the rain is blowing in your face
And the whole world is on your case
I could offer a warm embrace
To make you feel my love

当雨水划过你脸颊
当全世界都让你为难
我可以给你一个温暖的拥抱
让你感受到我的爱

When the evening shadows and the stars appear,
and there is no one there to dry your tears,
I could hold you for a million years
to make you feel my love.

当夜幕低垂星光点点
当没人替你拭去泪水
我可以抱着你 直到永远
让你感受到我的爱

I know you haven't made your mind up yet,
but I would never do you wrong.
I've known it from the moment that we met,
no doubt in my mind where you belong.

我知道你还没有下定决心
但我永远不会让你伤心
从我们相遇的那刻起
我就已知晓
我从未怀疑你该属于谁

I'd go hungry; I'd go black and blue,
I'd go crawling down the avenue.
No, there's nothing that I wouldn't do
to make you feel my love.

我愿食不果腹,遍体鳞伤
我愿在街头触地爬行
我愿为你做任何事
让你感受到 我的爱

The storms are raging on the rolling sea
and on the highway of regret.
Though winds of change are throwing wild and free,
you ain't seen nothing like me yet.

狂风暴雨在巨浪中肆虐
这悔恨之意也是如此
虽然风云多变
捉摸不定
但这都不会在我身上发生

I could make you happy,
make your dreams come true.
Nothing that I wouldn't do.
Go to the ends of the Earth for you,
to make you feel my love
to make you feel my love

我可以让你开心,
让你美梦成真
我可以为你做任何事
为你走到天涯海角
让你感受到我的爱
让你感受到我的爱


评论

热度(626)

  1. 共1人收藏了此音乐
只展示最近三个月数据
©ByeKerouac | Powered by LOFTER